همنشینی با خورشید

رزرو هتل داد

هتل داد دوستدار محیط زیست

هتل داد پیشرو در استفاده از انرژی های پاک در ایران

همکاری هتل داد به عنوان هتلی پیشرو در استفاده از انرژی های پاک در ایران، با دادمان یزد به عنوانِ شرکتی که از سال ۱۳۹۴ با تمرکز بر توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر و همکاری با برترین برندهای دنیا برای بهینه سازی مصرف انرژی و تولید برق، به حوزه نیروگاه های خورشیدی ورود کرد، در دورانی که دغدغه های محیط زیستی افزایش پیدا کرده است و به واسطه افزایش جمعیت میزانِ مصرف انرژی بالا رفته است، اتفاقاتِ بسیار خوشایندی را رقم زد.

منابع انرژی تجدید پذیر یکی از موثرترین و کارآمدترین عناصر برای توسعه گردشگری در ایران به شمار می آید. توسعه پایدار گردشگری در واقع متکی بر استفاده از انرژی های تجدید پذیر و نو در صنعت گردشگری است. از این رو نیاز به وجود هتل هایی با استفاده از انرژی های نو، بیش از پیش احساس می شود، چرا که هتل ها به منزله قلب صنعت گردشگری هستند و خوشبختانه هتل داد در این مسیر پیشگام و موفق عمل کرده است. فراوانی، نامحدود بودن، دسترسی آسان و تاثیر مثبت بر محیط زیست عمده دلیل اقبال جهانی نسبت به انرژی های تجدیدناپذیر به ویژه انرژی خورشیدی است، حتی پیش بینی ها نشان می دهد که افزایش ظرفیت جهانی این منبع انرژی برای تولید برق تا سال ۲۰۲۳ به ۱۱۰ گیگاوات در سال برسد که بدون شک این اتفاق تحولات بینظیری را در این صنعت رقم خواهد زد.

بنابراین زمانی که هتل داد به پیشنهادِ شرکتِ دادمانِ یزد به عنوانِ نماینده Suntech درخاورمیانه تصمیم گرفت علاوه بر تلاش برای توسعۀ پایدارِ گردشگری، تبدیل شود به یکی از ناجی ‌های زمین و محیط زیستی که تغییراتِ اقلیمی کم کم فرصتِ نفس کشیدن را از آن می گیرد، می ‌دانست که یزد به دلیلِ موقعیتِ جغرافیایی و شرایط اقلیمی اش یکی از بهترین و پُرقدرت ‌ترین منابعِ انرژی پاک یعنی انرژی خورشیدی را در اختیار داردو این امکان را ایجاد می کند تا مصرف برق خود را از این منبع پایدار و قدرتمند تامین کند، بنابراین با نصبِ برترین سازه مدرن از نظر مصرف انرژی خورشیدی، تولیدِ برقِ خود را به سالانه ۴۰،۰۰۰ کیلو وات ساعت رساند و باعث کاهش تولید ۲۵ تن گاز دی اکسید کربن در سال شد.

جالب است بدانید که این تصمیم نه تنها شما را به یک ناجی محیط زیست تبدیل می‌ کند بلکه می‌تواند درآمدی مطمئن و پایدار هم به همراه داشته باشد.

بی شک احساسِ مسئولیت نسبت به محیط زیست یکی از زیباترین نمودهای این ترکیبِ زیبا و پُرمعنا است، اینکه بدانی تصمیم‌ گیری‌ های تو زمین را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌کند قطعا لذت ‌بخش است.

پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت دادمان یزد تماس برقرار کنید. این شرکت با بهره گیری از استانداردهای روزِ جهانی و ملی، فناوری های دوستدار محیط زیست، کاهش هزینه ها در کنارِ بازدهی و اعتماد بیشتر، به این صنعت به حوزه نیروگاه های خورشیدی ورود پیدا کرده و با بالاترین کیفیت، خدماتی مانند طراحی، مشاوره، تامین تجهیزات، نصب و بهره برداری، تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش را ارائه می دهد.

درباره پروژه، مراحل و نحوه اجرا

این نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه به ظرفیت 20 کیلووات است و کلیه مراحل احداث نیروگاه شامل مشاوره، ارائه طرح توجیهی فنی – اقتصادی، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی توسط شرکت دادمان یزد صورت پذیرفته است. مراحل نصب این نیروگاه دوازدهم بهمن سال 95 آغاز شد و در هفدهم بهمن ماه به پایان رسید. این پروژه 6 روز به طول انجامید و پس از بازدید شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و تایید فنی نصب نیروگاه، اجازه نصب کنتور داده شد.

از نکات مثبت این نیروگاه می توان به اجرای این پروژه به عنوان اولین هتل سبز ایران و به عنوان هتلی پیشرو در استفاده از انرژی های پاک در ایران اشاره کرد.

این پروژه سال اول 37500 کیلووات ساعت برق تولید می کند و با در نظر گرفتن افت ناچیز سالیانه پنل ها در طول مدت 20 سال تولید نیروگاه به 674.600 کیلووات ساعت خواهد رسید. در طول 20 سال این نیروگاه سبب کاهش تولید 440 تن گازهای گلخانه ای می شود و در مقایسه با نیروگاه هایی که با استفاده از گاز طبیعی تولید برق می کنند از هدر رفت 67.000 متر مکعب گاز طبیعی جلوگیری می کند. در مقایسه با نیروگاه های گازی نیز کاهش مصرف آب به میزان 2.560.000 عدد (بطری آب معدنی 300 سی سی) را به دنبال دارد. بهتر است بدانید، برای جلوگیری از تولید این میزان گاز گلخانه ای می بایست در حدود 1710 اصله درخت کاشته شود.

نکته قابل تامل اینکه این میزان آلایندگی را می توان با 14دور حرکتِ یک اتومبیل سراسر ایران مقایسه کرد.

هدف از اجرای پروژه

سالها است باتوجه به محدودیت منابع تجدیدناپذیر و آگاهی از قدرت و قابلیت های چشمگیر و بی انتهای انرژی خورشیدی اقبال جهانی نسبت به استفاده از آن افزایش پیدا کرده است و بدون شک در آینده نزدیک، این گوی آتشین و قدرتمند جهان را دگرگون خواهد کرد. دادمان یزد با بهره گیری از استانداردهای روزِ جهانی و ملی، فناوری های دوستدار محیط زیست، کاهش هزینه ها در کنارِ بازدهی و اعتماد بیشتر، با بالاترین کیفیت خدمات و نظارت توسط مجرب ترین متخصصان، مطابق با استانداردهای روز دنیا پروژه انرژی خورشیدی هتل داد یزد را را ه اندازی کرد.

مشخصات فنی پروژه انرژی خورشیدی هتل داد یزد

تجهیزات برند مدل تعداد کشور سازنده
پنل خورشیدی DAH SOLAR مدل DHM60 80 چین
اینورتر خورشیدی SMA SUNNY TRIPOWER 20000TL 1 آلمان