تاریخ را تجــربه کنید …

رزرو هتل داد

درباره هتل داد یزد

تجربه اقامتی منحصر به فرد و سفری به یادماندنی رخ به رخ با تاریخ …

“شهر زیبا، بزرگ و پررونق است. به ویژه پارچه‌های ابریشمی موسوم به «یزدی» نزد بازرگانان شهرت فراوانی دارد و به همه جای دنیا صادر می‌شود. در صورتی که بخواهید از شهر (به سمت کرمان) خارج شوید باید 8 روز از صحرایی بگذرید که در آن فقط 3 محل برای اطراق مسافر وجود دارد.”
یادگاری کوچک، اما دلنشین و کامل درباره یزد. این چند سطر را مارکوپولو در سفرنامه اش درباره یزد نوشته است. بدون شک مرور آن غروربرانگیز است.
در سال هایی نه چندان دور در خانه تقریبا تمام مادربزرگ ها گنجه ای شگفت انگیز بود که کلیدش را هیچ کس جز خودِ او نداشت. باز شدن درِ این گنجه بزرگ ترین آرزوی نوه ها بود. همین که مادربزرگ قصد نزدیک شدن به آن را می کرد، نگاه های منتظر رد او را می گرفتند تا از مخفیگاه کلید آگاه شوند. طول می کشید، اما بالاخره یک روز کلید پیدا می شد و درِ این سرزمین هزارتو و هزار خاطره به روی بچه ها گشوده می شد. از آن روز به بعد انگار دنیای نوه های مادربزرگ عوض می شد؛ از هر فرصتی برای ورود به گنجه استفاده می کردند. مخفیگاهی با هزاران روایت ناگفته که هیچ وقت تکراری نمی شد.
یزد برای ما حکم گنجه مادربزرگ را دارد. این شهرِ پر رمزو راز را یزد گرد اول به دخترش هدیه می دهد؛ شهرِ ایزد، مکانی پاک و مقدس. این یعنی این شهر قدمتی به اندازه تاریخ دارد. البته نمی دانیم دقیقا نخستین بار چه کسانی قدم به این منطقه گذاشتند و زندگی آغاز کردند؛ یعنی نقل قول ها در این باره فراوان است. اما انگار شروع داستانِ این شهرِ تاریخ دار از هزاره‌ سوم‌ پيش‌ از ميلاد فراتر رفته‌ است‌.
این گنجه خاطرات چند قرن را در خود جای داده است. شگفت آور و وسوسه انگیز. قدم زدن در این شهر، حافظه ات را پر می کند از زیبایی ها، نشاط و دوست داشتنی ها. گاهی باید برای پس گرفتن حس های زیبای تجربه شده به گذشته سرک کشید. یزد تو را همه تن چشم می کند.

تا امــــروز ...از دیـــروز ...

هتل داد به عنوان تنها هتل 4ستاره استان یزد که در دل بافت تاریخی قرار دارد، نمونه ای بی نظیر از یک هتل کلاسیک با سبکی ایرانی – یزدی است. این مجموعه در مجاورت شناخته شده ترین یادگارهای تاریخی یزد؛ از جمله آتشکده زرتشیان، مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر، مجموعه امیرچخماق و محله تاریخی فهادان قرار دارد. هتل داد دارای ۸۸ باب اتاق شامل اتاق های یک تخته، دو تخته ، سه تخته، اتاق های متصل به هم ( چهار تخته)، ماه عسل و رویال سوئیت با طراحی سنتی و امکانات رفاهی مدرن است. خدمات رفاهی این مجموعه شامل دو رستوران، کافی شاپ، کافه گالری، مجموعه آبی، اینترنت رایگان، خدمات خشکشویی، تاکسی سرویس، فروشگاه صنایع دستی، آژانس مسافرتی جهت برگزاری تورهای مختلف و خرید بلیت، پارکینگ مسقف(با ظرفیت محدود) و سالن همایش جهت برگزاری جشن، سمینار، همایش و سایر مراسم است. مجموعه داد تمام تلاش خود را کرده است تا با در نظر گرفتن سلیقه ها و انتظارات متفاوت، خدمات نوین و بدون نقصی را به شما عزیران ارئه دهد.
معماری برجسته و دلربای این هتل شما را مجاب می کند تا با فنجانی چای ساعت ها در حیاط مرکزی آن بنشینید و لحظاتی را ثبت کنید که یادآوری اش همواره دلتان را روشن نگه دارد. پشت بام این هتل بدون شک زیباترین قسمت های این بناست که می توان رخ به رخ با تاریخ، سطر به سطر تاریخ و فرهنگ این شهر را مرور کرد. یزدی ها به میهمان نوازی شهره اند و ما در این مجموعه این خصلت را به بهترین نحو به شما نشان خواهیم داد.

رزرو هتل داد

تاریخچه هتل داد

پیشینه بنای هتل داد به سال های آغازین قرن حاضر باز می گردد. این بنا در سال ۱۳۰۷ شمسی تحت عنوان بنگاه باربری داد به کوشش و همت مردی خود ساخته، حاج عبد الخالق داد، با کاربری مهمانپذیر و حمل و نقل کالا تاسیس گردید و  تا سال ۱۳۷۲ شمسی مورد استفاده قرار می گرفت. عملیات مرمت و بازسازی این مجموعه با هدف حفظ هویت تاریخی بنا به همت و بینش والای حاج محمد حسن داد و توسط فرزندان و نوادگان موسس در سال ۱۳۸۰ شمسی آغاز و در سال ۱۳۸۶ شمسی به عنوان هتل ۴ ستاره به بهره برداری رسید. هتل داد یادگاری هشتاد ساله است که در مرکز تاریخی شهر ۳۰۰۰ ساله یزد در بافت قدیم و در مجاورت آثار شناخته شده میراث فرهنگی مانند آتشکده زرتشتیان و مجموعه امیرچخماق قرار گرفته است. پیوند کاهگل و آجر که از قدیمی ترین مصالح مورد استفاده کویر نشینان بوده است به همراه قوس ها، طاق نماها و نورگیرهای بسیار زیبا در گوشه گوشه بنا از جلوه های معماری این هتل است.

مراحل ساخت هتل را مشاهده کنید

گالری تصــاویر

تصاویری از خاطــرات شما

رویـاهایتان را مرور کنید

عکس ها لحظات را ثبت می کنند تا هروقت دلمان هوایشان را کرد، در گنجینه را باز و یکی یکی خاطرات را مرور کنیم. عکس هایی که روح زندگی در آن ها جریان دارد و اصالت و هویت ما را فریاد می زند. صندوقچه تصاویر هتل داد بهترین مکان برای مرور خاطرات و رویاپردازی است. اینجا گنجینه داد است.

مشاهده تصاویر هتل داد

تور مجــازی

اقامت خود را تصــور کنید

پیش از اقامت هتل را تجربه کنید

پیش از انتخاب هتل داد و اقامت در آن، این امکان را دارید که از تمام مجموعه به صورت مجازی بازدید و تجربه اقامت در آن را از نزدیک تصور کنید. پیشنهاد ما این است که از حیاط مرکزی شروع کنید، پس از یک گشت در فضای باز هتل، وارد راهروها شده و اتاق ها را از نزدیک ببینید. پشت بام را فراموش نکنید.

تور مجازی هتل داد

پیشـــنهادات ویــژه

پیشنهاداتی جذاب به داغی یزد

از تورهای گردشگری تا اقامتی مقرون به صرفه

سفر به خودی خود سرشار است از تجربه های دلچسب و تازه. چه بهتر که این تجربه با پیشنهاداتی وسوسه انگیز همراه باشد. هتل داد برای شما پیشنهادات ویژه ای درنظر گرفته است که بدون شک علاوه بر اینکه شما را از سردگمی نجات خواهد داد، لذت سفر را دوچندان خواهد کرد. یزدِ جهانی در انتظار شماست.

مشاهده پیشنهادات ویژه

رویــدادهای متنوع

جشن های باستانی و نمایشگاه های تخصصی

تاریخ های ویژه را فراموش نکنید

فرهنگ و تاریخ ایران و شهر یزد سرشار از جشن ها و سنت های باشکوهی است که برگزاری آن در کنار هم لذتش را دوچندان می کند. شما می توانید از مراسم های ویژه هتل در مناسبت های مختلف و نمایشگاه هایی که با موضوعات جذاب در هتل داد برگزار می شود، دیدن فرمایید. ما همواره شما را شگفت زده خواهیم .

مشاهده رویدادهای هتل داد